Giriş

MALİ DESTEK PROGRAMI 2021 Yılı Üreten Şehirler Programı (URSEP)
PROJE ADI Oyun ve Animasyon Geliştirme Merkezi
YARARLANICI ADI Anadolu Üniversitesi
PROJE ORTAKLARI  Eskişehir Ticaret Odası, Games United Yazılım Eğitim Sanayi Tic. A.Ş.
PROJE BÜTÇESİ 3.846.906,52 TL
DESTEK MİKTARI ve ORANI 2.499.900,21 TL  %64,98
PROJE SÜRESİ 21 ay
UYGULAMA YERİ Eski Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Binası, Anadolu Üniversitesi Yunusemre Kampüsü Tepebaşı/ESKİŞEHİR
PROJE ÖZETİ Proje ile oyun ve animasyon alanlarında potansiyeli olan kişilerin eğitim, danışmanlık, mentorluk, teknik altyapıya erişim gibi imkanlarla desteklenerek potansiyellerini uygulamaya geçirmelerine olanak sağlayacak ve ön kuluçka/kuluçka modeline sahip bir oyun ve animasyon geliştirme merkezinin kurulması ve bu merkezden faydalananların girişimci, buluşçu, çalışan gibi farklı rollerle oyun ve animasyon ekosistemine katkı sağlamaları amaçlandı.
PROJE SONUÇLARI  

Proje kapsamında Yunusemre Kampüsü içerisinde yer alan eski Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Binası’nın zemin ve birinci katında gerekli tadilatlar yapılarak Oyun ve Animasyon Geliştirme Merkezi kuruldu, bilgisayarlar, notebooklar, grafik tabletler, 4K televizyonlar, 3D tarayıcı seti, ses kayıt stüdyosu seti, sanal gerçeklik setleri ve başlıkları, görsel efekt ve içerik yönetim yazılımı, render motorları gibi ekipman ve yazılımlar temin edilerek merkezin teknik altyapısı oluşturuldu. Proje süresince tasarım, yazılım ve unity arayüz olmak üzere 3 kategoride toplamda 256 saat eğitim düzenlendi. Bu eğitimlere ek olarak yaratıcı sektörler ve inovasyon, unity advanced ve object oriented programing eğitimleri düzenlendi. Toplamda 23 başlıkta düzenlenen ve 281 saat süren eğitimlere 49 kişi katılım sağladı. Mentorlükler kapsamında tasarım, yazılım ve unity arayüz olmak üzere 3 kategoride toplamda 102 saatlik oturum gerçekleştirildi, bu oturumlara 62 kişi katılarak mentorlük hizmeti aldı. 5 ekip/kişiye ANAÇ Ön Kuluçka Merkezi’ne başvuru, merkezden faydalanma, merkezdeki programlar konularında danışmanlık verildi. Fikri haklara konu (patent/telif) olacak oyun/animasyon geliştiren 3 ekip/kişiye eğitim, mentorlük ve danışmanlık verildi. Proje kapsamında üç günlük oyun geliştirme yarışması etkinliği düzenlendi. 85 kişinin katılımcı olduğu etkinlikte 20 ekip oluşturuldu, bunlardan 17’si oyun üretti. Yarışma sonunda yapılan değerlendirme ile birinci, ikinci ve üçüncüye plaketleri verildi. Proje süresi boyunca sektör buluşmaları ve network çalışmaları kapsamında üniversite ve özel sektör temsilcilerinin katıldığı 4 etkinlik düzenlendi.

Özellikler

Bir yanıt yazın